Termenii și condițiile
TERMENI ȘI CONDIȚII SERVICII DE ÎNCHIRIERE
I. Introducere- Te invităm să citești cu atenție Termenii și condițiile („T&C”) noastre, prin care te informăm cu privire la condițiile legale de utilizare a serviciilor de închiriere („Serviciile”) ale KEENGET S.R.L., o societate cu răspundere limitată organizată și funcționând conform legislației române, având sediul social în București, Sector 3, Strada Halelor nr. 5, Etaj 2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J2024029653007, având Identificator Unic la Nivel European (EUID) ROONRC.J2024029653007 și Cod Unic de Înregistrare 50675772 („RentalProvider”, „Noi”, „Nouă”, „Nostru”), dar și a acestui website („Site”).
- T&C sunt definite de RentalProvider la propria sa discreție și se adresează exclusiv persoanelor fizice, în calitatea acestora de consumatori.
- Dacă vei plasa o Comandă sau mai multe Comenzi (așa cum sunt acestea definite mai jos), inclusiv dacă îțivei crea un cont pe Site-ul RentalProvider-ului (http://keenget.ro), acești Termeni și Condiții (T&C) ți se aplică. Partea din T&C aferentă utilizării Site-ului ți se aplică chiar și dacă navighezi pe acesta, fără să creezi neapărat un cont sau să plasezi o comandă. Acești Termeni și Condiții, precum și Politica de Confidențialitate și Protecție a Datelor (denumită în continuare „Politica”), împreună cu contractul de Închiriere, constituie întregul acord (denumit în continuare „Acordul”) între Client și RentalProvider cu privire la obiectul său. Acești Termeni și Condiții trebuie citiți și interpretați împreună cu Politica. Nu puteți utiliza Site-ul sau întreprinde acțiuni pentru a închiria Produse fără a revizui mai întâi T&C și Politica.
- Cea mai nouă versiune a T&C se va regăsi întotdeauna pe pagina web site-ului. Varianta actualizată a T&C va trebui acceptată întotdeauna înainte de a încheia plasa o Comandă pentru Serviciile RentalProvider. Orice actualizări ale acestor T&C sunt opozabile Utilizatorului/Vizitatorului din momentul publicării lor pe Site. Facem tot posibilul pentru a publica orice informație nouă cu privire la modificările termenilor de utilizare a Site-ului. Pentru a fi la curent cu orice astfel de versiune actualizată a acestor T&C, vă invităm să revizuiți periodic conținutul T&C. În cazul schimbării condițiilor după plasarea unei Comenzi, se mențin valabile condițiile din momentul trimiterii Comenzii până la finalizarea acesteia.
- Site-ul este proprietatea RentalProvider.
- Client înseamnă un Utilizator care încheie un Contract cu RentalProvider prin intermediul Site-ului, conform secțiunii III de mai jos.
- Comandă înseamnă exprimarea voinței Utilizatorului de a închiria Produsele RentalPovider utilizând mijloacele electronice disponibile pe Site, în conformitate cu T&C.
- Contract înseamnă o înțelegere contractuală de închiriere încheiată între RentalProvider și Client, inclusiv o declarație(i), dovada livrării care documentează transferul specific al Comenzii către Client sau returnarea acesteia către RentalProvider.
- Oferta unui Produs reprezintă descrierea Produsului respectiv, însemnând caracteristici esențiale, astfel cum acestea sunt oferite de producătorul Produsului respectiv, precum și prețul (chiria) la care este oferită închirierea Produsului de către RentalProvider.
- Produse înseamnă telefoane mobile, tablete, și orice dispozitiv electronic prezentat pe Site ca fiind oferit de RentalProvider spre închiriere.
- RentalProvider înseamnă KEENGET S.R.L., o societate cu răspundere limitată organizată și funcționând conform legislației române, având sediul social în București, Sector 3, Strada Halelor nr. 5, Etaj 2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J2024029653007, având Identificator Unic la Nivel European (EUID) J2024029653007 și Cod Unic de Înregistrare 50675772.
- Servicii înseamnă orice servicii oferite de RentalProvider prin intermediul Site-ului, în principal, dar fără a se limita la, închirierea la distanță a Produselor RentalProvider afișate pe Site.
- Site înseamnă https://keenget.ro/
- T&C înseamnă condițiile de închiriere la distanță a Produselor RentalProvider prin intermediul Site-ului.
- Utilizator înseamnă orice Vizitator și care a creat un cont pe Site prin pagina de Creare Cont.
- Vizitator înseamnă orice persoană majoră (care a împlinit vârsta de 18 ani) care accesează Site-ul.
- Accesare Site
- RentalProvider pune la dispoziția Vizitatorilor și a Utilizatorilor, Site-ul, atât pentru informare, cât și pentru încheierea de Contracte la distanță de închiriere. Navigarea Site-ului poate fi realizată prin accesarea adresei webhttps://keenget.ro/
- Pentru accesarea paginilor Site-ului în scopuri de informare, Vizitatorii nu datorează vreo remunerație. Pentru încheierea de Contracte de închiriere la distanță, Utilizatorii vor datora remunerația aferentă Serviciului respectiv, la prețurile și tarifele afișate pe Site aferente fiecărui Serviciu sau Produs în parte, incluzând dar fără a se limita la chiria Produselor închiriate și costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele poștale sau de orice altă natură prezentate în Oferta privind Produsul relevant.
- RentalProvider pune la dispoziția Vizitatorilor și Utilizatorilor Site-ul pentru utilizare permanentă. Cu toate acestea, RentalProvider nu garantează că Site-ul va funcționa întotdeauna sau neîntrerupt. De asemenea, putem restricționa accesul la Site din când în când din cauza întreținerii și actualizărilor, la discreția noastră exclusivă. RentalProvider nu își asumă nicio răspundere pecuniară sau de altă natură pentru pierderile pe care Vizitatorii sau Utilizatorii le pot suferi ca urmare a oricărei nefuncționări a Site-ului.
- De asemenea, RentalProvider poate suspenda, retrage, întrerupe sau modifica toate sau orice parte a Site-ului fără notificare către Utilizatori, fără a putea fi ținut la daune pecuniare sau morale față de aceștia. Orice suspendare, retragere, întrerupere sau modificare nu va afecta Contractele în derulare la data suspendării, retragerii, întreruperii sau modificării. În schimb, acestea pot afecta Ofertele și promoțiile. Ofertele și promoțiile vor fi considerate modificate/retrase de la momentul suspendării, retragerii, întreruperii sau modificării respective, cu excepția cazului în care se precizează altfel în regulamentele Ofertelor sau promoțiilor respective.
- Vizitatorii și Utilizatorii sunt obligați să folosească Site-ul conform scopului pentru care acesta a fost creat, să nu introducă elemente disruptive precum viruși, malware, să nu producă atacuri la securitatea Site-ului sau a celorlalți Vizitatori și Utilizatori.
- În măsura maximum admisă de lege, răspunderea RentalProvider pentru orice prejudiciu creat din cauza virușilor informatici, atacurilor cibernetice, (inclusiv de tip denial-of-service sau distributed denial-of-service), sau a oricăror alte amenințări informatice la adresa sistemelor IT și/sau datele Vizitatorilor/Utilizatorilor înregistrați/Clienților Site-ului ca urmare a accesării Site-ului sau a altor website-uri către care există link-uri în Site este exclusă.
- Pe Site pot exista legături (link-uri) externe (i.e., către alte site-uri) administrate de entități terțe față de RentalProvider. RentalProvider nu îndeamnă la accesarea respectivelor linkuri și nu este răspunzător pentru nicio daună rezultând din accesarea de către Vizitatori/Utilizatori/Clienți a respectivelor link-uri.
-
Conținutul Site-ului, descrierile, imaginile, reprezentările, mărcile, simbolurile, conținutul multimedia etc., sunt proprietatea exclusivă a RentalProvider sau a licențiatorilor săi, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare). Nicio parte din Site nu poate fi copiată, distribuită, publicată, inclusă în orice alt conținut, fără acordul scris prealabil al RentalProvider. Utilizarea neautorizată a oricăror mărci comerciale, inclusiv reproducerea, imitarea sau utilizarea în mod înșelător, este interzisă. Dacă Utilizatorul/Vizitatorul încalcă cerințele acestei secțiuni, i se poate refuza imediat accesul la Site și va fi responsabil conform legii.
- Prezentarea Ofertelor pe Site
- Ofertele Produselor prezentate pe Site au valoare de mostre.
- Prezentarea Ofertelor pe Site este realizată de RentalProvider conform informațiilor primite de la producători. Deși RentalProvider depune toate eforturile pentru a prezenta caracteristicile necesare pentru informarea corectă și completă a Vizitatorilor și a Utilizatorilor, RentalProvider nu poate garanta că aceste informații sunt suficiente pentru ca Utilizatorul să folosească Produsul într-un anumit mod stabilit de către Utilizator.
- Înainte de a închiria, Utilizatorul este obligat să se informeze, inclusiv prin mijloacele de contact puse la dispoziție de către RentalProvider, cu privire la caracteristicile Produsului care sunt esențiale pentru scopurile Utilizatorului.
- Produsele livrate efectiv după încheierea unui Contract vor:
- respecta descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și deține funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în Comandă;
- sunt livrate împreună cu toate accesoriile și cu toate instrucțiunile, inclusiv de instalare, dacă este cazul;
- sunt furnizate cu actualizări;
- corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului;
- după caz, posedă calitatea și corespund descrierii Ofertei;
- respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de RentalProvider sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător.
- Includerea oricăror Produse pe Site la un anumit moment nu implică sau nu garantează faptul că aceste Produse vor fi disponibile în orice moment. RentalProvider poate întrerupe oricând disponibilitatea oricărui Produs.
- În măsura în care prețul unor Produse este eronat, RentalProvider își rezervă dreptul de a-l corecta. În cazul în care eroarea rezultă într-un preț atât de mic încât este derizoriu, RentalProvider are dreptul de a anula comenzile efectuate de Utilizatori pe Site.
-
Toate tarifele aferente Ofertelor sunt exprimate în RON și includ TVA.
- Înregistrarea Utilizatorilor
- Pentru închirierea de Produse și contractarea de Servicii pe Site este nevoie de înregistrarea unui cont de Utilizator.
- Conturile de Utilizatori sunt destinate exclusiv persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.
- Înregistrarea poate fi realizată la momentul plasării unei Comenzi.
- Pentru înregistrare, Vizitatorul va folosi date reale, corecte și complete (nume, prenume, e-mail, număr de telefon, adresă, detalii bancare pentru plăți). Utilizatorul înregistrat trebuie să își actualizeze datele când acestea se schimbă, prin intermediul setărilor din „Cont” sau prin transmiterea unei solicitări formulate în acest sens la adresa de e-mail a Service Provider-ului contact@keenget.ro.
- Consultați pentru mai multe informații despre modul în care vor fi utilizate și stocate datele dumneavoastră personale. RentalProvider va efectua un proces de verificare a clientului, pe care îl va desfășura conform procedurii de mai jos.
- La înregistrarea unui cont, Utilizatorul va trebui să introducă numele de utilizator, parola care va fi utilizată și adresa de e-mail care va fi asociată contului Utilizatorului. La adresa de e-mail indicată de Utilizator, vom trimite o parolă unică pe care trebuie să o introduceți pentru a valida adresa de e-mail. Contul Utilizatorului și parola Utilizatorului sunt personale și netransferabile. Utilizatorul este pe deplin responsabil pentru orice utilizare neautorizată a contului său cauzată de utilizarea acreditivelor de autentificare de către persoane neautorizate, cu excepția cazului în care divulgarea se datorează vinovăției RentalProvider. Utilizatorul poate fi obligat să plătească pentru bunuri pe care nu le-a comandat, dacă comenzile sunt plasate din contul său.
- În caz de utilizare neautorizată a parolei sau a contului, Utilizatorul trebuie să informeze imediat RentalProvider. RentalProvider nu va fi răspunzător față de nicio persoană pentru orice pierdere sau daună care ar putea rezulta din neprotejarea parolei sau a contului.
- Procedura de închiriere
- Pentru plasarea unei Comenzi, Produsul dorit se plasează în coșul de Comandă. Pentru finalizare se urmează instrucțiunile de pe ecranul de Comandă. Produsul nu este rezervat prin simpla adăugare în coșul de Comandă. Rezervarea are loc la finalizarea Comenzii.
- Finalizarea Comenzii prin apăsarea butonului de transmitere Comandă, după acceptarea T&C și Politica de Confidențialitate de închiriere parte a acestora, reprezintă o ofertă fermă de a contracta din partea Utilizatorului/Clientului, în condițiile prezentate în Ofertă, fără obligații. După ce vom verifica complet disponibilitatea Produsul vizat conform Comenzii și vom finaliza toate procedurile necesare, vă vom trimite un Contract de Închiriere care confirmă închirierea produsului selectat.
- Comanda se finalizează prin efectuarea plății utilizând exclusiv un card bancar. Cardurile acceptate sunt carduri de debit și de credit Visa, Mastercard sau alte carduri emise de bănci din România. Nu sunt acceptate la plată carduri preplătite, și nici Revolut, carduri de tranzacții unice sau carduri a căror perioadă de valabilitate este mai mică de trei luni sau mai mică decât perioada de închiriere indicată în Comandă, după caz.
- Prin completarea detaliilor cardului în timpul plasării Comenzii, confirmați că cardul de credit sau debit utilizat vă aparține. Toate câmpurile indicate ca fiind obligatorii trebuie completate. Suma „Primei plăți” va fi debitată imediat de pe card și va fi blocată pe durata îndeplinirii Comenzii. RentalProvider își rezervă dreptul de a efectua toate verificările de siguranță și de a aproba sau nu închirierea în baza unor motive legitime, inclusiv în caz de comportament inacceptabil din partea Clientului. În cazul respingerii Comenzii, suma plătită va fi returnată în contul Clientului.
- După plasarea Comenzii și confirmarea plății de către RentalProvider, Utilizatorul este direcționat către procesul Know Your Customer și Customer Check.
- Pentru procedura Know Your Customer, utilizatorului i se va solicita să furnizeze: o fotografie a cărții de identitate din două unghiuri, un selfie din două unghiuri. Vă rugăm să citiți cu atenție dispozițiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul verificării persoanei fizice, detaliate în căsuța aferentă secțiunii privind consimțământul,..
- . Rezultatul procesului Know Your Customer poate fi „KYC passed” sau „KYC failed”. Utilizatorul este de acord că, în cazul în care nu reușește să treacă procesul Know Your Customer din prima încercare, RentalProvider are dreptul, dar nu este obligat, să contacteze Utilizatorul prin orice mijloace disponibile, inclusiv telefonic, și să ofere instrucțiuni sau comentarii cu privire la regulile de trecere a procesului Know Your Customer pentru a doua încercare. Decizia de a acorda mai mult de o încercare pentru a trece verificarea este luată la discreția exclusivă a RentalProvider pe baza rezultatelor obținute din procesul Know Your Customer.
- Pentru procedura Customer Check, Utilizatorul va trebui să furnizeze ServiceProvider-ului următoarele: un extras de cont pe ultimele 6 luni; adresa de reședință; status angajare (angajat/șomer/aflat în perioada de probă); cuantum salariu lunar; CNP; data nașterii.
- După finalizarea cu succes a procesului Know Your Customer și Customer Check, Părțile vor semna Contractul de Închiriere.
- Contractul va fi considerat încheiat în momentul îndeplinirii cumulative a următoarelor condiții:
- primirea unui e-mail din partea RentalProvider cu confirmarea onorării Comenzii; precum și
- semnarea Contractului de închiriere parte a T&C cu semnătură electronică de către Client (semnătura electronică va fi furnizată Clientului de către RentalProvider).
- În cazul plăților online, RentalProvider nu este responsabilă pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzând dar nefiind limitat la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Clientul.
- Utilizatorul/Clientul garantează că acel card de pe care se face plata îi aparține sau are autorizarea legală necesară pentru a-l folosi. RentalProvider își rezervă dreptul de a efectua verificări cu privire la:
- valabilitatea cardului de credit sau de debit;
- statutul său de credit în raport cu valoarea Comenzii;
- corectitudinea datelor referitoare la adresa Clientului.
La observarea unor neconcordanțe, RentalProvider are dreptul de a refuza Comenzi.
- Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de închiriere, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii. De asemenea, Clientul este de acord să fie contactat de către RentalProvider, prin e-mail, SMS, apel telefonic, în legătură cu Comanda plasată.
- RentalProvider poate anula Comanda efectuată de către Client, sau Contractul de Închiriere în urma unei notificări prealabile adresate Clientului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă, în afară de restituirea plății efectuate, dacă este cazul, sau fără plata de daune-interese către Client în cazurile de mai jos:
- Produsul nu se mai află în stoc;
- banca emitentă a cardului Clientului nu acceptă tranzacția;
- procesatorul de carduri invalidează tranzacția;
- datele furnizate de către Client pe Site sunt incomplete și/sau incorecte.
- Alt motiv justificat, în conformitate cu legislația aplicabilă
- Dreptul de retragere
- După încheierea Contractului, Clientul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din Contractul de închiriere, perioadă care începe cu ziua în care Clientul primește Produsele comandate.
- Înainte de expirarea acestei perioade, Clientul anunță RentalProvider decizia acestuia de a se retrage din Contract, folosind datele din secțiunea de contact de mai jos. În acest scop, Clientul poate utiliza fie o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail), fie modelul de formular de retragere prevăzut în Anexă.
- RentalProvider va confirma Clientului primirea solicitării de retragere. De asemenea, RentalProvider va rambursa suma achitată de Client proporțional cu numărul de zile în care Clientul a utilizat Produsele închiriate, în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării RentalProvider de către Client asupra deciziei sale de retragere din Contractul de închiriere. Suma va fi returnată prin restituire în contul din care a fost efectuată plata.
-
În cazul exercitării dreptului de retragere, Clientul va suporta costul direct al returnării Produselor închiriate, de către curierul desemnat/furnizorul de servicii de livrare și să despăgubească RentalProvider pentru daunele cauzate, în conformitate cu Politica de Returnare a Keenget.
- Livrarea Produselor
- Produsele vor fi livrate Clientului prin intermediul serviciului de curierat la adresa de livrare furnizată de către Client.
- Timpul de livrare de la data plasării Comenzii este estimativ. RentalProvider nu va fi ținut să răspunzător pentru depășirea timpului estimat de livrare.
-
În cazul în care RentalProvider nu poate livra un Produs comandat de către Client, RentalProvider va informa Clientul asupra acestui fapt și va returna în contul Clientului contravaloarea plătită de Client in avans, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la data la care RentalProvider a luat cunoștință despre acest fapt sau de la data la care Clientul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului de închiriere.
- Condiții de închiriere
- Închirierea se poate realiza pe un interval de 3, 6, 12 de luni, pe care Clientul îl selectează la plasarea Comenzii. Cu aprobarea Furnizorului de Închirieri, care nu poate fi refuzată în mod nejustificat, Clientul poate închiria orice număr de Produse.
- În cazul în care Clientul decide să prelungească perioada de închiriere, acesta trebuie să ne contacteze prin e-mail la contact@keenget.ro cu solicitarea. Termenul nu poate fi prelungit mai mult decât limita perioadei de închiriere permisă conform T&C. Odată ce am verificat cu succes solicitarea a termenului Contractului de Închiriere, vom confirma prelungirea sau schimbarea termenului prin notificare prin e-mail sau în Contul personal al Clientului. După primirea acestei confirmări, prelungirea termenului Contractului de Închiriere va intra în vigoare. Noul Contract de Închiriere convenit se va aplica ulterior.
- Chiria lunară este cea aferentă Ofertei Produsului respectiv. Pentru finalizarea Comenzii și încheierea Contractului e necesară plata chiriei pentru prima lună la finalizarea procesului de Comandă. Plățile ulterioare vor fi efectuate lunar de către locatar ca plăți recurente, debitate automat din contul desemnat de locatar.
- Clientul trebuie să plătească chiria lunară în avans. În cazul în care comanda a fost efectuată în a 31-a zi a lunii respective, în lunile care nu au această dată, plățile vor fi efectuate în a 28-a, 29-a sau 30-a zi a lunii, după caz RentalProvider va notifica cu cel mult o săptămână înainte de data debitării plăților pentru luna de închiriere următoare din cardul furnizat de Client pentru Prima Plată. Intervalul de timp dintre data primei taxe de închiriere facturate Locatarului după plasarea unei Comenzi („Prima plată”) și data livrării efective a Produsului nu va crește perioada totală de închiriere, iar acest interval de timp va fi contabilizat la sfârșitul perioadei de închiriere ca o perioadă de Utilizare autorizată. Data exactă de expirare a dreptului de închiriere în temeiul Contractului poate fi găsită în contul personal al Clientului sau prin primirea unei notificări prin poștă la primirea Produsului.
- Tariful de închiriere va fi plătit de Client indiferent de utilizarea efectivă a Comenzii și nu va fi rambursat dacă Clientul returnează Comanda la RentalProvider înainte de sfârșitul Contractului sau nu utilizează Comanda din alte motive. Nu există dreptul la rambursare sau deducere parțială.
- Tariful de închiriere este determinat pe baza duratei Contractului. Rezilierea unilaterală de către Client a Contractului de închiriere înainte de termenul convenit este posibilă, cu condiția ca Clientul să plătească o taxă de reziliere pentru acoperirea cheltuielilor RentalProvider legate de rezilierea anticipată („Compensare”). Suma Compensare va fi furnizată Clientului la cerere. Compensareeste calculată ca diferența dintre chiria pe baza duratei reduse a Acordului și plățile deja efectuate.
- În cazul în care Clientul are restanțe în temeiul oricărui Contract de închiriere, rezilierea anticipată este posibilă numai dacă toate plățile scadente sunt achitate integral. În cazul în care Clientul și RentalProvider convin asupra rezilierii anticipate a Contractului de închiriere, Contractul de închiriere va fi reziliat în ultima zi a lunii în care a fost Compensare. În a doua zi după terminarea Utilizării Autorizate, Clientul este, de asemenea, obligat să returneze Comanda prin serviciul de livrare, sau prin centrul de service desemnat, sau în alt mod convenit cu RentalProvider. În cazul în care Comanda este returnată înainte de ultima zi a Contractului de închiriere, partea proporțională din taxa pentru ultima lună nu este rambursată.
- Dacă plata nu este efectuată chiar și după repetate remindere din partea RentalProvider, avem dreptul să anulăm Contractul de Închiriere și orice alte acorduri existente între RentalProvider și Client, cu efect imediat. Anularea Contractului de Închiriere nu afectează dreptul Furnizorului de Închirieri de a solicita plățile restante.
- Clientului îi este interzis să manipuleze Produsul într-un mod contrar Contractului de Închiriere (de exemplu, vânzându-l, punându-l sub gaj, înstrăinându-l, închiriindu-l sau împrumutându-l unei terțe părți). Clientul are dreptul să utilizeze Produsul doar pentru nevoile proprii și rămâne în întregime responsabil pentru îndeplinirea obligațiilor sale în temeiul Contractului de Închiriere. Clientul va suporta costurile apărării împotriva revendicărilor terților (de exemplu, acțiuni excludente în cadrul procedurilor de arest), cu excepția cazului în care acestea este cauzată de o încălcare din partea RentalProvider.
- Clientul nu este autorizat să efectueze modificări tehnice asupra Produsului. Orice modificări, reparații sau evaluări ale Produsului trebuie să fie efectuate prin intermediul RentalProvider. RentalProvider va aranja efectuarea lucrărilor necesare la un centru de service autorizat sau, conform înțelegerii cu RentalProvider. Clientul poate arangja ca serviciul să fie efectuat direct la un centru de service autorizat al RentalProvider.
- Dacă orice serviciu este activat pe Produs care protejează Produsul de furt, criptează Produsul sau limitează în alt mod funcționalitatea sa originală, Clientul trebuie să dezactiveze și să se deconecteze de la acel serviciu înainte de a returna Produsul, de a depune o reclamație de garanție etc. Această dispoziție nu se aplică serviciilor activate de RentalProvider sau de centrul său de service.
- Clientul trebuie să întrețină corespunzător Produsul, asigurându-se că acesta se află într-o stare constantă de bună reparare, adecvată utilizării conform legilor aplicabile, standardelor, actualizărilor regulate de software, instrucțiunilor producătorului și utilizării prevăzute a Produsului. Produsul nu poate fi utilizat în alt mod decât în modul său normal de utilizare. Clientul este pe deplin responsabil pentru orice daune cauzate de utilizarea necorespunzătoare a Produsului.
- Dacă apare un defect la Produs, Clientul este obligat să notifice imediat RentalProvider despre defect. RentalProvider va contacta Clientul la cerere pentru a rezolva problema înlocuiriie/returnării/reparației Produsului și va conveni cu Clientul asupra centrului de service care va fi furnizat la cererea Clientului. Clientul poate primi un dispozitiv de înlocuire dacă Clientul este îndreptățit în baza Contractului de Închiriere și dacă astfel de dispozitive sunt disponibile, sau poate rezilia Contractul de Închiriere dacă înlocuirea nu este posibilă.
- Dacă Clientul nu are dreptul de a înlocui Produsul (în special dacă daunele Produsului au fost cauzate de Client), RentalProvider are dreptul să solicite de la Client fie valoarea reziduală a Produsului, fie costul reparării Produsului într-un centru de service autorizat.
- Înlocuirea Produsului nu înseamnă că RentalProvider este de acord cu motivul înlocuirii. RentalProvider poate furniza Clientului un dispozitiv de înlocuire înainte de a evalua dacă daunele Produsului ce urmează să fie înlocuit nu se califică ca un caz de garanție. Dacă, după furnizarea dispozitivului de înlocuire, RentalProvider primește o notificare că cazul nu se încadrează în termenii înlocuirii în garanție, RentalProvider are dreptul să solicite de la Client valoarea reziduală a Produsului sau plata pentru repararea Produsului într-un centru de service autorizat și alte costuri suplimentare. Clientul se angajează să plătească această valoare reziduală sau costurile legate de reparație în termen de 7 zile de la data notificării de către Furnizorul de Închirieri.
3.7. Politica de Returnare a Keenget
- Returnarea Produselor se face de către Client prin livrarea prin serviciul de curierat/poștă desemnat de Furnizorul de servicii de închiriere sau prin depunerea Produsului la punctele de colectare convenite cu Furnizorul de servicii de închiriere sau centrul de service autorizat, cel târziu în ziua următoare încheierii Utilizării autorizate. În cazul în care Clientul nu returnează Produsul în ziua următoare încheierii Utilizării autorizate, se consideră că respectivul Contract de închiriere a fost prelungit cu o lună și face obiectul plății pentru luna suplimentară de închiriere relevantă, până în ultima zi în care Clientul trebuie să returneze Produsul, sau RentalProvider și Clientul pot conveni o nouă perioadă de închiriere (dacă este cazul).
- Clientul trebuie să returneze Produsul în aceeași stare în care a fost primit, cu excepția uzurii normale. Dacă, din orice motiv, clientul nu returnează produsul, RentalProvider are dreptul de a solicita plata valorii produsului calculată de locator în conformitate cu termenii și condițiile acestuia. Prestatorul de servicii de închiriere, de comun acord cu Locatarul, poate aranja returnarea într-un mod diferit de cel stabilit anterior de RentaProvider de închiriere sau poate transfera interesele sale unei agenții de colectare, la propria sa discreție.
- Produsele comandate pot fi echipate cu sisteme de geo-localizare și dispozitive de urmărire pentru a putea localiza Produsul electronic în cazul în care este furat sau nu este returnat în termen. RentalProvider are, de asemenea, opțiunea de a verifica lunar sau oricând consideră necesar localizarea Produselor închiriate. Clientul va fi informat în mod corespunzător în acest sens.
- La returnarea Produselor la sfârșitul Contractului, RentalProvider la centrul de service autorizat va inspecta și evalua starea acestora. Dacă Produsele au defecte ca urmare a vinei Clientului, acesta va datora daune-interese conform Politicii de Returnare a Keenget. Dacă apare o problemă cu dispozitivul (inclusiv defecte, zgârieturi) ca urmare a acțiunilor tale, RentalProvider îți va comunica costul proporțional pentru repararea sau înlocuirea produsului.
- Dacă daunele sunt vizibile la momentul returnării Produselor, iar valoarea acestora poate fi stabilită, RentalProvider va emite o factură de daune în acest sens. Factura se emite și va fi transmisă de obicei pe loc sau în maximum 72 de ore la adresa de e-mail indicată în Comandă. În cazul în care valoarea prejudiciului nu poate fi stabilită, RentalProvider poate trimite factura de plată împreună cu documentele de expertiză și estimarea costurilor cât mai curând posibil la adresa de e-mail indicată în comandă (în funcție de perioada necesară pentru evaluare, dar nu mai mult de 60 de zile).
- În cazul în care defectele nu au putut fi observate și/sau constatate la momentul returnării Produselor, RentalProvider va transmite Clientului dovezile din care rezultă că dauna a intervenit în perioada în care Produsele au fost încredințate Clientului, la adresa de e-mail indicată în Comandă, în termen de maximum 30 de zile.
- Clientul poate contesta factura de daune în termen de 10 zile de la primirea acesteia. În lipsa unei contestații de 10 zile, RentalProvider poate considera factura acceptată, respectiv poate trece la satisfacerea creanței în termen de 3 zile.
- Contestația se rezolvă în primă fază prin comunicare între Client și RentalProvider. În caz de neînțelegeri, se aplică prevederile clauzei referitoare la litigii.
-
În caz de neplată/plată cu întârziere plata de la data specificată în orice factură, refuz nejustificat de plată, lipsa sau retragerea fondurilor necesare pe cardul eligibil, pentru plata facturilor emise conform Contractului, Clientul datorează penalități de întârziere în cuantum de 0,1 % din valoarea facturilor scadente, pe zi de întârziere, până la plata efectivă a acestora. Penalitățile se vor calcula începând cu a 10-a zi de la data scadenței respectivei facturi. În acest caz, penalitățile se datorează începând cu prima zi după data scadenței. Penalitatile de întârziere pot depăși cuantumul soldului principal datorat. RentalProvider poate rezilia Contractul printr-o simplă notificare, fără alte formalități sau intervenția instanței, dacă Clientul întârzie în executarea obligației de plată pe o durată mai mare de 1 lună. La discreția noastră exclusivă, putem trimite orice datorii restante și neplătite către o agenție de colectare a datoriilor pentru recuperare.
- Dreptul de preferință la cumpărare
- După expirarea termenului Contractului, în măsura în care RentalProvider decide să pună în vânzare Produsul și Clientul și-a executat toate obligațiile în baza Contractului, Clientul are un drept de preferință (primă opțiune) la achiziționarea acestuia, la valoarea comunicată de către RentalProvider.
- RentalProvider va anunța Clientul cu privire la posibilitatea de achiziție prin e-mail la adresa aferentă contului Clientului, în termen de 15 zile de la expirarea Contractului. Clientul va avea la dispoziție 3 zile pentru a accepta oferta de achiziție.
- Dreptul de proprietate cu privire la Produsele închiriate care sunt cumpărate de către Client se transferă către Client în momentul în care contul bancar al RentalProvider este alimentat cu suma de bani datorată de Client conform facturii emise de RentalProvider.
- Clientul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare în termen de 14 (paisprezece) zile de la momentul primirii Produsului pentru care s-a exercitat dreptul de preferință.
- Clientul informează în scris RentalProvider cu privire la dorința de a se retrage din contractul de vânzare, prin e-mail la adresa din datele de contact de mai jos. RentalProvider transmite Clientului prin e-mail confirmarea de primire a cererii de retragere.
- În situația de retragere din contractul de vânzare, Clientul va avea obligația de a returna Produsul, în conformitate cu secțiunea „Condiții de închiriere” and „Politica de Returnare Keenget”, inclusiv cu privire la eventualele defecte ale Produsului rezultate din vina Clientului.
-
Produsele închiriate pentru care Clientul și-a exercitat dreptul de preferință beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Condițiile în care se asigură garanția Produselor închiriate pentru care Clientul și-a exercitat dreptul de preferință sunt cele prevăzute în certificatul de garanție.
- Garanții și răspundere
- RentalProvider nu își asumă răspunderea pentru pagubele apărute prin folosirea în orice fel de către Clienți a Produselor prezentate pe Site. Clienții au obligația de a respecta instrucțiunile/recomandările pe care producătorul și/sau RentalProvider le oferă pentru a utiliza/păstra în siguranță Produsele (inclusiv instrucțiunile sau manualele Produselor). Clientul este singurul răspunzător pentru daunele cauzate de nerespectarea acestor instrucțiuni/recomandări.
- Din momentul livrării Produselor, Clientul exercită paza juridică a acestora și, sub rezerva clauzelor contractuale exprese privind limitarea sau exonerarea de răspundere financiară, răspunderea sa este angajată în toate situațiile, cu excepția cazurilor de forță majoră.
- Pentru defecțiuni tehnice ale Produselor pentru care este necesară intervenție rapidă, contactați-ne prin e-mail la contact@keenget.ro.
- În caz de furt/tentativă/pierdere de furt a Produselor, Clientul este obligat să informeze cât mai curând posibil RentalProvider. În plus, Clientul are obligația de a raporta furtul Poliției în termen de maximum 5 ore de la momentul în care a luat cunoștință despre furt sau tentativă de furt. În acest sens, Clientul are obligația de a formula plângere pentru furt/tentativă/pierdere de furt, evidențiind circumstanțele acestuia. În termen de maximum 48 ore, Clientul va transmite RentalProvider numărul de înregistrare al plângerii și conținutul acesteia.
- Costurile de reparare sau înlocuire a produselor vor fi suportate de către client în caz de pierdere, deteriorare a produsului până la punctul în care acesta nu mai poate fi utilizat, cu excepția cazului în care astfel de daune nu rezultă din vina clientului, este complet distrus sau furt al produselor.
- Clientul răspunde de respectarea întocmai a tuturor obligațiilor sale contractuale, precum și de plata tuturor facturilor emise conform Contractului de închiriere și autorizează RentalProvider să rețină, să urmărească și să încaseze orice sume datorate conform facturilor emise, de pe cardul eligibil utilizat la încheierea Contractului de închiriere, dacă sumele datorate nu au fost achitate prin alt mijloc de plată.
- Clientul este responsabil pentru respectarea completă a tuturor obligațiilor contractuale, precum și pentru plata tuturor facturilor emise conform contractului de închiriere/vânzare la distanță și autorizează RentalProvider să rețină, urmărească și colecteze orice sume datorate conform facturilor emise, de pe cardul eligibil utilizat la încheierea contractului de închiriere, dacă sumele datorate nu au fost plătite printr-o altă metodă de plată.
- RentalProvider nu își asumă nicio răspundere pentru daunele cauzate ca urmare a utilizarea abuzivă Produselor prezentate pe Site în orice mod. Clienții trebuie să urmeze instrucțiunile/recomandările pe care RentalProvider le oferă pentru utilizarea/întreținerea Produselor (inclusiv instrucțiuni sau manuale pentru Produse). RentalProvider nu va fi responsabil pentru daunele cauzate de nerespectarea acestor instrucțiuni/recomandări.
- RentalProvider nu oferă nicio garanție, expresă sau implicită, cu privire la, inclusiv dar fără a se limita la, funcționarea acestui Site, informațiile, Conținutul, materialele sau Produsele de pe Site, sau adecvarea lor pentru un anumit scop. Îi încurajăm pe toți Clientul/Utilizatorul/Vizitatorul să verifice orice informație înainte de a se baza pe aceasta.
- Forța majoră
- Niciuna dintre părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este cauzată de un eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat, conform Codului civil.
-
Dacă în termen de 5 (cinci) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a Contractului de închiriere/vânzare la distanță fără că vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
- Date de contact
- RentalProvider poate fi contactat la:
- adresa de e-mail contact@keenget.ro pentru comenzi;
- adresa de e-mail contact@keenget.ro pentru service;
- adresa de e-mail contact@keenget.ro pentru alte notificări.
-
Timpul de răspuns este de 2 zile lucrătoare.
- Soluționarea litigiilor
- Orice dispută între RentalProvider și Client/Utilizator/Vizitator se va încerca a fi soluționată pe cale amiabilă.
- În acest sens, când Clientul/Utilizatorul/Vizitatorul are o reclamație, o adresează direct în scris RentalProvider prin e-mail la adresea pentru alte notificări. RentalProvider are 30 de zile să răspundă la reclamație, oferind o soluție.
- În cazul în care Clientul/Utilizatorul/Vizitatorul nu este mulțumit de soluție, poate apela la rezolvarea alternativă a litigiilor pe platforma SOL sau la instanțele române competente.
ANEXĂ
Model de formular de retragere
(prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriți să vă retrageți din contract)
Către: KEENGET S.R.L., cu sediu social în București, Sector 3, Strada Halelor nr. 5, Etaj 2
Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la închirierea/vânzarea următoarelor produse:
Comandate la data:
Primite la data:
Numele consumatorului
Adresa consumatorului
Semnătura consumatorului (doar în cazul în care acest formular este notificat în scris)
Data